Міністерство розвитку громад та територій України
Державне підприємство
обслуговування повітряного руху України
Безпека. Ефективність. Відповідальність
In English
blank Новини
blank У дзеркалі ЗМІ
blank Прес-релізи
blank Документи
blank Фото- та відеогалерея
Новини
5 листопада 2025
Швеція підтримує відновлення української аеронавігації

24 вересня 2025
У Канаді відбулася 42-а Асамблея ICAO

31 липня 2025
Для тих, хто обирає професію

10 липня 2025
Украерорух та Leonardo і ENAV підписали Меморандум про співпрацю

27 червня 2025
Відбулося 63-є засідання Тимчасової Ради та Постійної комісії ЄВРОКОНТРОЛЮ

Новини
29 жовтня 2009
Підсумки першого етапу реалізації Програми маркетингу професії «диспетчер управління повітряним рухом»
Підсумовано перший етап реалізації Програми маркетингу професії «диспетчер управління повітряним рухом», запровадженої Державним підприємством обслуговування повітряного руху України у квітні 2008 року. Основною метою багаторівневої постійно діючої Програми є підвищення зацікавленості випускників загальноосвітніх шкіл та навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації у здобутті професії «диспетчер управління повітряним рухом» із подальшим залученням найкращих до роботи за спеціальністю.

В результаті комплексу заходів, реалізованих фахівцями Украероруху із січня по липень 2009 року, середній конкурс у вищих навчальних закладах за напрямом «аеронавігація» у поточному році досяг 3,9 особи на одне місце. У 2008 році середній конкурс за цим напрямом становив 1,5 особи на місце. Зокрема, загальний конкурс на навчання за напрямом «аеронавігація» до Національного авіаційного університету (м. Київ) цього року досяг 6,3 особи на місце, тоді як у 2008 році цей показник становив 1,9 особи. В абсолютних значеннях загальна кількість заяв, які подали абітурієнти, збільшилась у 4,3 разу.

Фахівці Украероруху провели маркетингове дослідження вступної кампанії-2009 в Національному авіаційному університеті та Державній льотній академії України (м. Кіровоград) за спеціальністю «обслуговування повітряного руху». За даними дослідження, 41% абітурієнтів отримали інформацію про професію із джерел, запропонованих Украерорухом у рамках Програми маркетингу. При цьому найвагомішим чинником у виборі професії залишаються родичі та знайомі абітурієнтів, зайняті у сфері авіації.

В ході дослідження виявлено також найбільш слабкі сторони кандидатів на вступ – це здатність оперувати в уяві тривимірними об’єктами та здатність виконувати декілька операцій одночасно, що принципово важливо для роботи авіадиспетчера. Досить оптимістично, що 50% абітурієнтів мають правильні уявлення про суть роботи авіадиспетчера, а чотири з п’яти вступників бажають працювати за фахом. Дослідження проводилось шляхом анкетування, в якому взяли участь 247 осіб.

Серед різного роду заходів, спрямованих на активну популяризацію професії авіадиспетчера, – цільове розповсюдження друкованих іміджевих матеріалів у школах, зустрічі з талановитою молоддю в регіонах, тематичні виступи у засобах масової інформації тощо. Та найпомітнішою подією в рамках реалізації Програми маркетингу був запуск у січні 2009 року в мережі Інтернет спеціалізованого інтерактивного веб-ресурсу http://controller.uksatse.ua, що став унікальним явищем не лише для України. Він презентує особливості та переваги професії авіадиспетчера, дає інформацію про навчальні заклади та вимоги до кандидатів, дозволяє перевірити себе за допомогою спеціальних ігор-симуляторів. Доступ до такого ресурсу має вирішальну роль в усвідомленому виборі достойної перспективної професії для молодих людей, які дбають про майбутнє. Станом на кінець жовтня 2009 року за адресою http://controller.uksatse.ua побували понад 6 тисяч відвідувачів із 40 країн, першість серед яких утримують, крім України, Росія, Бразилія, Італія, Швеція та Норвегія. Найактивнішими серед українських користувачів усесвітньої мережі є мешканці Київщини, Дніпропетровщини та Львівщини.

При розробці Програми маркетингу професії «диспетчер управління повітряним рухом» використано найкращу практику країн-членів Євроконтролю – Європейської організації з безпеки аеронавігації – та маркетингові дослідження, які проводилися відділом управління людськими ресурсами Украероруху.

Отримані результати першого етапу впровадження Програми доводять правильність обраної стратегії. Подальша реалізація постійно діючої багаторівневої Програми як частини перспективної кадрової політики Украероруху дозволить своєчасно забезпечувати достатню кількість кваліфікованих спеціалістів та уникати кадрових проблем у майбутньому.
Джерело:  Украерорух

<< попередня новина   |    до списку новин    |   наступна новина >>


мапа сайту  |   пошук  |   зворотний зв'язок  |   гостьова книга  |   посилання