Загальна інформація

Повітряний транспорт і пов'язана з ним інфраструктура мають великий вплив на розвиток ринку пасажирських і вантажних перевезень та економіку держави в цілому. РСП «Київцентраеро» Украероруху – підрозділ Об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України, на який покладено функції з організації повітряного руху, радіотехнічного, аеронавігаційного та метеорологічного забезпечення авіації, а також підготовки фахівців та їх медичної сертифікації.
Зона відповідальності
РСП «Київцентраеро» охоплює
185 834 кв. км території України. Діапазон висот обслуговування повітряного руху –
від землі до 20 100 м.
Головною особливістю і відмінністю від інших РСП є наявність у зоні відповідальності РСП «Київцентраеро» головного аеродрому України «Київ (Бориспіль)» із досить високою інтенсивністю польотів та аеродрому столиці «Київ (Жуляни)».
Проводиться робота щодо оптимізації структури повітряного простору в районі відповідальності, впровадження нових процедур прибуття/відправлення повітряних суден з аеродрому «Київ (Бориспіль)», що сприяє збільшенню пропускної спроможності секторів обслуговування повітряного руху.
Автоматизовані системи, радіотехнічне обладнання та їх модернізація
З 2000 року керування повітряним рухом в РСП «Київцентраеро» здійснюється за допомогою
автоматизованої системи керування повітряним рухом (АС КПР) «Стріла-Аленія» виробництва італійської фірми SELEX-SI. Як
резервна система використовується
АС КПР «Летвіс», з 2015 року для забезпечення надійного керування повітряним рухом у випадку надзвичайних ситуацій в протирадіаційному укритті було встановлено резервні робочі місця диспетчерів РРМД «Ірина», виробництва НВП «Аеротехніка».
Під час експлуатації системи АС КПР «Стріла-Аленія» проводиться її модернізація відповідно до сучасних вимог управління повітряним рухом та забезпечення безпеки польотів.
У 2017 році було встановлено новий диспетчерський тренажер виробництва італійської фірми Leonardo, який повністю відтворює робочі місця існуючої автоматизованої системи керування повітряним рухом та дозволяє виконувати тренування фахівців ОПР на десяти робочих місцях одночасно з сучасною системою відтворення радіолокаційної та мовної інформації.
На аеродромно-диспетчерських вишках аеродромів «Київ (Бориспіль)» і «Київ (Жуляни)» встановлені сучасні робочі місця диспетчерів АДВ.
Вдосконалювалося метеорологічне забезпечення польотів на маршрутах, продовжуються
роботи з модернізації Центру системи централізованого метеозабезпечення аеронавігації «Sadis», системи обробки даних метеолокаторів.
Продовжується експлуатація вертодрому «Канів», що знаходиться біля села Пекарі, на відстані 8 км від м. Канів Черкаської області. На АДВ вертодрому розміщено сучасні засоби повітряного зв’язку і цифрові системи передачі даних по волоконно-оптичних лініях, автоматичний метеокомплекс «Тропосфера 1», пульти керування і контролю світлосигнальною системою, приводною радіостанцією Vector (Nautel) (Канада), автоматичним радіопеленгатором виробництва Rohde&Schwarz (Німеччина). Аеронавігаційна інформація про вертодром і правила надання заявок на використання опубліковані в збірнику AIP.
За останній час в РСП «Київцентраеро» впроваджені нові засоби зв’язку, навігації та спостереження, проведена модернізація існуючих, на різних етапах триває реалізація програм модернізації і розвитку систем ЗНС, а саме:
Засоби навігації і спостереження
- триває програма модернізації первинних радіолокаторів ТРЛК10 – введено в експлуатацію на ТРЛК-1, 4, 2, на черзі ТРЛК-3, 5, 6, 7;
- модернізація багатопозиційної системи спостереження MLAT;
- модернізація системи електрозабезпечення на ТРЛК10;
- впровадження радіолокаторів огляду льотного поля;
- триває програма заміни приводних радіостанцій і радіопеленгаторів на сучасні.
Засоби зв’язку
- здійснюється перехід на цифрові системи передачі даних з використанням волоконно-оптичних ліній зв’язку;
- введено в експлуатацію ППЦ на базі системи ДВЧ радіозв’язку виробництва фірми Park Air на аеродромі Черкаси;
- продовжується програма заміни застарілих радіостанцій типу «Полет 2» на сучасні ДВЧ системи радіозв’язку на ППЦ ТРЛК 3, 4, 5, 6, 7;
- на кінцевому етапі впровадження центру мережі AMHS;
- модернізація магістральної телекомунікаційної мережі.
Усі параметри систем зв’язку, навігації та спостереження відповідають міжнародним нормам. Завчасно здійснюються контрольні льотні перевірки. Організація систем резервування забезпечує необхідний рівень надійності роботи.
Плани розвитку та модернізації
Планами на ближче майбутнє передбачається:
- будівництво АДВ на аеродромі «Київ (Бориспіль)»;
- організація нових ДВЧ-ретрансляторів ПІО, модернізація обладнання на існуючих;
- подальша заміна морально і фізично застарілого обладнання ЗНС і гарантованого електропостачання на сучасне.
Перелік служб обслуговування повітряного руху (служб ОПР) та органів AFIS
РСП «Київцентраеро» підпорядковані такі служби обслуговування повітряного руху та органи AFIS:
- Київська служба ОПР;
- Вінницька служба ОПР;
- Вертодром «Гелікоптерний майданчик «Канів» (Пекарі)».
Контактна інформація