Міністерство інфраструктури України
Державне підприємство
обслуговування повітряного руху України
Безпека. Ефективність. Відповідальність
In English
blank Служба аеронавігаційного обслуговування
blank Структура та основні засади функціонування
blank Обслуговування повітряного руху
blank Контроль якості обслуговування повітряного руху
blank Організація та управління використанням (менеджмент) повітряного простору
blank Організація потоків повітряного руху
blank Метеорологічне обслуговування аеронавігації
blank Методична рада Украероруху
blank Місцева кваліфікаційна комісія Украероруху
blank Служба зв’язку, навігації та спостереження
blank Обслуговування аеронавігаційною інформацією
blank Украероцентр
Новини
27 червня 2017
Украерорух взяв участь у навчаннях з авіаційного пошуку і рятування на морі

21 червня 2017
Уряд затвердив фінплан Украероруху на 2017 рік

2 червня 2017
Украерорух сертифікований здійснювати професійну підготовку персоналу з авіаційної безпеки

22 травня 2017
Украерорух прийняв Директора Європейського/Північноатлантичного бюро ІСАО

11 травня 2017
Інтегрована система управління Украероруху відповідає міжнародним стандартам серії ISO

Організація потоків повітряного руху
Україна повністю інтегрована в діяльність ЄВРОКОНТРОЛЮ, як менеджера загальноєвропейської аеронавігаційної мережі (Network Manager – NM), що безпосередньо здійснює функції організації потоків повітряного руху (ATFM) через орган NMOC на тактичному етапі та координує діяльність ATFM на стратегічному і передтактичному етапах в межах Європейського регіону.

Процедури організації потоків повітряного руху використовуються для організації безпечного, впорядкованого та прискореного потоку повітряного руху й забезпечення максимального використання пропускної спроможності системи управління повітряним рухом відповідно до міжнародних стандартів та рекомендованої практики ІСАО та згідно з Правилами організації потоків повітряного руху, затвердженими наказом Державіаслужби України від 19.07.2005 № 522.

Процедури ATFM в Україні забезпечуються органом ЄВРОКОНТРОЛЮ NMOC за підтримки FMP, організованих у кожному Центрі ОрПР, та застосовуються для:
  • запобігання перевантаженню органів диспетчерського ОПР та дотримання відповідності інтенсивності потоків повітряного руху до пропускної спроможності системи управління повітряного руху;
  • сприяння ефективному використанню пропускної спроможності системи управління повітряного руху;
  • сприяння оптимізації потоків повітряного руху;
  • надання інформації щодо ATFM експлуатантам ПС для ефективного планування польотів.

Пункт організації потоків повітряного руху

Пункт організації потоків повітряного руху (пункт ОППР) – Flow Management Position (FMP) – орган, який створюється в Центрі ОрПР для забезпечення необхідної координації заходів організації потоків повітряного руху в межах району відповідальності відповідного Центру ОрПР.

FMP проводить моніторинг потоків повітряного руху та здійснює аналіз завантаженості секторів ОПР та аеродромів по відношенню до відповідної пропускної спроможності з метою визначення необхідності застосування тих чи інших заходів ATFM. Прийнятний рівень моніторингу пропускної спроможності, відповідно до якого проводиться аналіз ситуації, як правило, становить або нормативний рівень, або зменшений, якщо існують обмеження.


Пропускна спроможність секторів ОПР РДЦ та ДОП

Пропускна спроможність секторів ОПР РДЦ та ДОП, в першу чергу, залежить від завантаженості диспетчерів УПР (обсягу технологічних операцій з ОПР, виконаних у певний проміжок часу). Визначається в кількості повітряних суден, які знаходяться під контролем диспетчера УПР у визначеній частині повітряного простору у відповідний період часу.

Визначення пропускної спроможності сектора ОПР здійснюється за допомогою Методики визначення пропускної спроможності сектора ОПР та допустимої кількості ПС, які можуть знаходитися одночасно при наданні диспетчерського ОПР в секторі ОПР, затвердженої в Украерорусі, або за допомогою методики ЄВРОКОНТРОЛЮ CAPAN.

Методика CAPAN полягає у fast time-моделюванні шляхом відтворення робочого середовища диспетчера УПР та процесу виконання технологічних операції з ОПР у комп’ютерній моделі. У результаті моделювання визначається залежність завантаженості диспетчерів УПР від кількості ПС, що обслуговуються – пропускна спроможність секторів ОПР.

Приклад комп’ютерної моделі (схема радіолокаційного наведення ПС), яка використовується для визначення пропускної спроможності сектора ОПР за методикою CAPAN (376Kb)

Пропускна спроможність на цивільних аеродромах

Взаємодія стосовно ATFM між експлуатантами аеродромів, органами ОПР та FMP здійснюється відповідно до місцевих інструкцій із взаємодії щодо ATFM. Інструкції створюються з метою зменшення вірогідності виникнення збійних ситуацій на аеродромі через несприятливі погодні умови, обмеження використання елементів інфраструктури аеродрому, запобігання перевищення пропускної спроможності секторів органів ОПР та аеродромів шляхом введення заходів ATFM.

Дані щодо пропускної спроможності аеродромів, які зазначені у відповідних інструкціях із взаємодії між аеропортами та пунктами ОППР (FMP), використовуються ATFM та визначаються на підставі:
  • моделювання у реальному часі (моделювання на диспетчерських тренажерах);
  • моделювання за методиками ЄВРОКОНТРОЛЮ (PIATA + та ін.) з використанням даних реальних вимірювань щодо операцій ПС на аеродромі та спеціального програмного забезпечення;
  • інформації щодо пропускної спроможності аеродрому від експлуатанта аеродрому (аеропорту).


мапа сайту  |   пошук  |   зворотний зв'язок  |   гостьова книга  |   посилання