Міністерство інфраструктури України
Державне підприємство
обслуговування повітряного руху України
Безпека. Ефективність. Відповідальність
In English
blank Служба аеронавігаційного обслуговування
blank Служба зв’язку, навігації та спостереження
blank Обслуговування аеронавігаційною інформацією
blank Украероцентр
Новини
26 серпня 2016
Відкриття нового Львівського центру керування повітряним рухом Украероруху

18 серпня 2016
Украерорух заощадив понад 7 млн грн завдяки ProZorro

8 серпня 2016
Украерорух підвищує якість професійної підготовки авіадиспетчерів за підтримки провідних європейських фінансових інституцій

2 серпня 2016
Роз’яснення щодо випадків використання повітряного простору України повітряними суднами, що зареєстровані в РФ

19 липня 2016
Створення ОЦВС 17 років тому – одне з основних досягнень авіаційної галузі України

Служба зв’язку, навігації та спостереження
Електрозв'язок

Радіозв'язок  «повітря – земля»

Двосторонній радіозв’язок «повітря – земля» є основним видом зв’язку органів обслуговування повітряного руху (ОПР) з екіпажами повітряних суден (ПС) та між екіпажами ПС, які перебувають у польоті. Украерорух для всіх органів ОПР використовує понад 135 радіоканалів у діапазоні дуже високих частот (ДВЧ). Ці радіоканали забезпечуються радіопередавачами, радіоприймачами та радіостанціями. Для покращення якості, збільшення дальності радіозв’язку «повітря – земля» у 2011 – 2013 роках встановлено понад 500 одиниць сучасного радіообладнання з дистанційним управлінням і моніторингом.

У 2014 – 2015 роках планується встановити ще 100 одиниць. Розпочато підготовку реалізації впровадження розподілу частотних каналів з кроком 8,33 кГц в Україні.

У 2014 році організовано 5 приймально-передавальних центрів для забезпечення радіозв’язком ДВЧ–діапазону повітряного простору Сімферопольського РДЦ.

Електрозв'язок  «земля – земля»

Обладнанням авіаційного наземного електрозв’язку («земля – земля») для взаємодії органів ОПР та користувачів повітряного простору забезпечено всі робочі місця.

Для автоматизованої координації між центрами ОПР організовані канали обміну даними з використанням протоколу OLDI.

Здійснено впровадження 40 комплектів телекомунікаційного обладнання для адаптації телеграфних каналів мережі AFTN до цифрових каналів зв’язку у підрозділах Украероруху.

Мультисервісна телекомунікаційна мережа Украероруху

Впроваджено магістральну телекомунікаційну мережу (МТМ) – розвинену, високопродуктивну, надійну і захищену систему транспортування максимально можливої кількості видів інформаційних потоків, необхідних для надання аеронавігаційного обслуговування у повітряному просторі України, що відповідає сучасним міжнародним вимогам.

Обладнання МТМ встановлено в усіх регіональних структурних підрозділах Украероруху, таким чином вдалося технологічно об’єднати всі підрозділи підприємства в один спільний IP-простір в аеронавігації. Мережа дозволяє забезпечити ефективний обмін аеронавігаційними даними і поліпшує координацію між центрами керування повітряним рухом. У рамках цієї мережі створено умови для впровадження в Україні таких сучасних технологій та систем як організація мовного зв’язку з використанням IP-протоколу мережевого рівня (Voice Over IP), система обміну повідомленнями ОПР (AMHS), застосування загального протоколу передачі повідомлень про польоти через IP-середовище (FMTP), мережа збору, обробки та розповсюдження даних спостереження (МДСУ).

Відповідно до стратегії розвитку централізованих сервісів у Європі створюється загальноєвропейська мережева служба (PENS). І в найближчій перспективі планується інтегрування до PENS, що дозволить у майбутньому мати мережевий доступ до аеронавігаційних даних провайдерів АНО сусідніх країн.

Мережа авіаційного фіксованого зв’язку

Складовою аеронавігаційного обслуговування, яке здійснює Украерорух, є надання послуг авіаційного фіксованого зв’язку.

AFTN України є частиною всесвітньої мережі авіаційного фіксованого зв’язку.
Забезпечує обмін повідомленнями ОПР.

Технічну експлуатацію мережі AFTN України здійснює центр «Украерозв’язок» та відповідні підрозділи регіональних структурних підрозділів та служб обслуговування повітряного руху Украероруху.

Сьогодні згідно зі стратегією розвитку вітчизняної аеронавігаційної системи в Украерорусі впроваджується нова система обміну повідомленнями ОПР – AMHS.

Впровадження AMHS дозволить замінити застарілу малоефективну мережу AFTN на сучасну систему обміну повідомленнями, зняти обмеження на розмір та формат повідомлень ОПР, забезпечити швидку та безпечну передачу їх з урахуванням зростаючого обсягу обміну даними відповідно до сучасних міжнародних стандартів і вимог ICAO та Євроконтролю.

На 2015 рік заплановано інсталяцію та введення в експлуатацію AMHS в Украерорусі. Згідно з планом впровадження перехід користувачів з мережі AFTN на AMHS буде відбуватися протягом 2016 – 2017 років.

Навігація

Азимутальні та далекомірні радіомаяки

Створена сучасна наземна навігаційна інфраструктура, що складається з азимутальних (VOR) і далекомірних (DME) радіомаяків.

Сьогодні експлуатуються такі радіомаяки:
  • сумісні VOR/DME в Івано-Франківську, Одесі, Дніпропетровську, Харкові та Кіровограді (5 одиниць);
  • сумісні DVOR/DME у Львові, Донецьку, н.п. Соловіївці (3 одиниці);
  • DME у Маріуполі, Вінниці, Кривому Розі, Яготині, Бахмачі, н.п. Стеблів, н.п. Кошани (7 одиниць).

Радіомаячні системи посадки

Наземне обладнання радіомаячних систем посадки працює за міжнародним стандартом ILS.

Загальна кількість радіомаячних систем посадки становить 10 одиниць, з них:
  • СП-90 (з DME) – 2 одиниці;
  • СП-80 (М) – 5 одиниць;
  • СП-75 – 3 одиниці.

Обладнання систем посадки (ОСП)

Загальна кількість обладнання систем посадки становить 24 одиниці.

Окремі приводні радіостанції (ОПРС або NDB)

Загальна кількість трасових ОПРС становить 25 одиниць.

Загальна кількість аеродромних ОПРС становить 6 одиниць.

Автоматичні радіопеленгатори (АРП)

Загальна кількість АРП становить 55 одиниць.

Спостереження

Трасові радіолокатори

Для організації спостереження за повітряними суднами на маршрутах у повітряному просторі України використовуються 8 трасових радіолокаційних комплексів ТРЛК-10 (у складі первинного радіолокатора «Скала-М» та вторинного радіолокатора «Корень-С»). 3 автономних вторинних радіолокатори типу «Корень-АС», 5 моноімпульсних радіолокаторів (MSSR) типу IRS-20MP/L та SIR-S.

Аеродромні радіолокатори

Для спостереження за повітряним рухом у районі аеродрому (CTR) та в термінальних районах (TMA) використовуються 6 аеродромно-трасових радіолокаторів типу АTCR-33S/SIR-S та 10 аеродромних радіолокаторів типу АОРЛ-85, ДРЛ-7СМ, РЛК «Иртыш», ASR-22/AL.

Також експлуатується багатопозиційна система спостереження за повітряним рухом в зоні CTR Бориспіль, CTR Київ/Жуляни та у зоні наземного руху аеродрому «Бориспіль».

Метеорологічні радіолокатори

Для ефективного цілодобового стеження за особливими явищами погоди у повітряному просторі України експлуатуються 3 доплерівські метеорологічні радіолокаційні системи (ДМРЛС) METEOR 635C на аеродромах «Львів», «Харків», а також мобільний ДМРЛС METEOR 50DX на аеродромі «Донецьк».

Багатопозиційна система спостереження (MLAT)

Впровадження багатопозиційної системи спостереження (MLAT) за наземним рухом в аеропорту «Бориспіль» у 2012 році відкрило нову сторінку в історії розвитку систем спостереження Украероруху. Нові технології кооперативного спостереження заклали підґрунтя для створення новітніх систем контролю і управління наземним рухом.

Автоматизовані системи керування повітряним рухом

Автоматизовані системи керування повітряним рухом (АС КПР) розташовані у Київському, Львівському, Дніпропетровському, Одеському та Сімферопольському районних диспетчерських центрах (РДЦ), а також у Харківському і Донецькому аеродромних диспетчерських центрах (АДЦ).

У 2013 році завершена модернізація автоматизованих систем керування повітряним рухом Дніпропетровського РДЦ, Донецького та Харківського АДЦ.

У результаті модернізації апаратні і програмні рішення в АС КПР Дніпропетровського РДЦ, Харківського та Донецького АДЦ було уніфіковано, що відповідає архітектурі АС КПР «AIRCON-2100».

Мета модернізації – оптимізація експлуатаційних характеристик АС КПР східного регіону України.

Для досягнення поставленої мети АС КПР у Дніпропетровському РДЦ, Харківському та Донецькому АДЦ побудовані з використанням однакової архітектури, аналогічного апаратного та програмного забезпечення.

Основними перевагами такої модернізації є:
  • оптимізація експлуатації АС КПР у регіоні за рахунок використання уніфікованого обладнання та запасних частин, однієї версії операційної системи та прикладного програмного забезпечення;
  • створення умов для найбільш ефективного використання персоналу та управління персоналом АС КПР в регіоні в цілому за рахунок формування єдиної бази знань, заснованої на накопиченні сукупного досвіду під час експлуатації однотипних систем;
  • досягнення максимальної ефективності від впровадження телекомунікаційних технологій для забезпечення взаємодії центрів КПР в регіоні в цілому;
  • створення оптимальних умов для реалізації положень концепції реорганізації диспетчерських центрів обслуговування повітряного руху України, зокрема для організації резервування суміжних центрів та спільного використання їхніх ресурсів.

Також у 2015 році планується ввести в експлуатацію АС КПР «Роксолана» у новому центрі КПР Львівського РСП.


мапа сайту  |   пошук  |   зворотний зв'язок  |   гостьова книга  |   посилання